Actualitate

Facem bine pentru a te face bine!

Echipa medicală și de îngrijire a Spitalului județean: 2.800 ore de formare dedicate ameliorării abilităților de comunicare și de gestionare a conflictelor

În intervalul 10 octombrie – 15 noiembrie a.c., 175 de medici, asistenți medicali, infirmieri și brancardieri din cadrul Spitalului Județean de Urgență Zalău, au participat la 6 sesiuni de formare profesională complementară, organizate pentru ameliorarea abilităților de comunicare și de gestionare a conflictelor, atât în relația dintre personalul medical și de îngrijire și pacienți ori aparținătorii acestora, cât și în cadrul relațiilor organizaționale în interiorul unității spitalicești.

Programul de formare profesională s-a constituit ca un nou proiect derulat în cadrul programului partenerial TenarisSilcotub - Consiliul Județean Sălaj «Facem bine pentru a te face bine!» destinat îmbunătăţirii condiţiilor de îngrijire și asistență medicală pentru pacienții Spitalului Județean de Urgență Zalău. Acesta a urmărit să îmbunătățească, pe de o parte, comunicarea personalului medical și de îngrijire din Spitalul Județean de Urgență Zalău cu pacienții și aparținătorii acestuia, implicit evitarea și rezolvarea conflictelelor, când acestea totuși apar, într-un mod cât mai puțin traumatizant pentru pacient și, pe de altă parte, comunicarea în interiorul echipei medicale și de îngrijire din Spitalul județean. Participanții - medici, asistenți medicali, brancardieri și infirmieri - au provenit, în special, din structura secțiilor și compartimentelor cu cea mai mare adresabilitate directă a pacienților către Spitalul județean (Unitatea de Primiri Urgențe, Ambulatoriul de specialiate, Laborator etc.) la care s-au alăturat atât reprezentanți cât și coordonatori ai celorlalte secții și servicii din cadrul Spitalului.

Cu o abordare de metodă diversă – de la exerciții, studii de caz, la simulări, discuții și problematizarea unor situații din activitatea medicală și de îngrijire de zi cu zi – sesiunile de formare au vizat aspecte specifice ale unui proces de îmbunătățire a comunicării interne a echipei medicale și de îngrijire din Spitalul județean dar și a comunicării cu pacienții și aparținătorii acestora: ex. obținerea unui rezultat final pozitiv depinde de eforturile individuale ale tuturor celor implicați și fiecare are un rol crucial în asigurarea unor servicii medicale de calitate pentru pacienți, importanța luării în considerare atât a nevoilor legate de tratamente și servicii cât și a nevoilor emoționale ale celuilalt în comunicare (pacient/aparținător/coleg), adaptarea în comunicare la nivelul de înțelegere al celuilalt, folosirea experienței pentru a anticipa si investiga nevoile pacienților și ale apartinătorilor, manifestarea interesului față de problema celuilalt prin ascultare, găsirea unor soluții pozitive pentru ambele părți etc.

Sesiunile de formare au fost susținute de echipe mixte formate din experți în comunicare și cadre medicale cu expertiză în domeniu, din centre medicale importante din România (Spitalul Universitar de Urgență București, Spitalul Clinic de Urgență București, Centrul Medical Academica, rețelele private de sănătate Regina Maria și Medicover).

„Intenția noastră a fost aceea, firească, de a ne adresa, prin acest tip de proiect, resursei umane, alături de investițiile sistematice în îmbunătățirea infrastructurii și a dotărilor cu echipamente și aparatură medicală la Spitalul județean. O echipă bine și constant pregătită va putea răspunde întotdeauna cu mai mult profesionalism așteptărilor pacienților. Tema aleasă pentru acest proiect a fost comunicarea – un fir roșu pentru echipa Spitalului în ceea ce privește dezvoltarea profesională a acesteia dar și în relația acesteia cu pacienții și aparținătorii lor. Prin acest proiect, dezvoltat în acest sens, sperăm să fi contribuit în a oferi un răspuns așteptărilor pacienților legate de acest aspect și, bineînțeles, un răspuns provocărilor pe care le întâlnesc medicii, brancardierii, infirmierii și asistenții medicali în a asigura pacienților servicii medicale și o îngrijire cât mai bună. Mulțumesc partenerilor noștri pentru că au sprijinit încă un proiect destinat sănătății comunității.”, a declarat Tiberiu Marc președintele Consiliului județean.

Programul de formare s-a derulat în termenii unui Acord de cooperare încheiat în acest sens între TenarisSilcotub, Consiliul Județean Sălaj și Spitalul Județean de Urgență Zalău. Sprijinul financiar, în valoare de 27.000 USD, și cel logistic, a fost oferit de TenarisSilcotub, clădirea TenarisUniversity găzduind cei 175 de participanți pe parcursul celor 12 zile de formare.

Joomla Templates by Joomla51.com