Actualitate

Comunicat de presă

Consiliul Judeţean Sălaj a finalizat recent procedurile de licitaţie publică privind încheierea contractelor de furnizare a fructelor proaspete în şcoli - mere - pentru elevii din clasele I-VIII, inclusiv elevii din clasa pregătitoare din învăţământul de stat şi privat autorizat/ acreditat din judeţul Sălaj pentru anul şcolar 2015-2016.

Contractele de furnizare a fructelor proaspete în şcoli au fost semnate marţi, 23 februarie, respectiv joi, 25 februarie, între Consiliul Judeţean Sălaj, în calitate de achizitor şi firmele SC Pomicola SRL Zalău (loturile 1-4 şi 6), SC Logistic Media Pop Art SRL Turda (loturile 5 şi 7) şi SC Ar Linea SRL Arad (lotul 8) în calitate de furnizori.

"Consumul de către copii, dar nu numai, al fructelor proaspete este încurajat în toată Uniunea Europeană. Cred că este sănătos pentru un copil să consume fructe proaspete mai ales în perioadele în care aportul de vitamine şi nutrienţi, pe care fructele le conţin, este scăzut. Am dorit să fim cât mai operativi în finalizarea achiziţiei publice. Cu toate acestea, în 2016 programul va fi mai scurt, deoarece hotărârea de Guvern privind finanţarea sa a fost emisă mai târziu ca în alţi ani. Sper ca programul să se desfăşoare în condiţii normale şi copiii să beneficieze de fructe proaspete de calitate", afirmă Tiberiu Marc, preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj.

Conform contractului, firmele menţionate se obligă să furnizeze, săptămânal, începând cu 29 februarie (cu excepţia lotului 8, unde furnizarea a început în 24 februarie), pentru maxim 60 de zile de şcolarizare, mere cu greutatea minimă de 100 grame/ bucată, în fiecare unitate şcolară gimnazială din judeţul Sălaj. Merele trebuie să fie întregi,sănătoase, spălate, curate, fără materii străine vizibile, fără urme de atacuri de boli şi dăunători,fără umiditate externă în exces, fără miros sau gust străin, să reziste la transport şi manipulare.

Valoarea totală a contractului este de 238.869,46 lei, fără TVA, pentru un număr de 20.309 beneficiari.

În cazul în care din vina sa exclusivă, furnizorul nu reuşeste să-şi îndeplinească obligaţiile asumate în contract, achizitorul poate percepe majorări de întârziere, în cuantum de 0,1% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere.

Joomla Templates by Joomla51.com